Nu hoppar vi lite framåt i tiden till den 21 februari 2012 kl halv fem på morgonen då kommer

vi till Landvetters flygplats och slår oss ner och väntar på flyget till Frankfurt för vidare

transport till Caracas hade beställt rullstol för det kan vara lite jobbigt att gå långt med ont om tid

men en stor eloge till Lufthansa som faktiskt kom och hämtade mig med en elbil och körde mig direkt till rätt gate. Likadant när vi kom fram till Caracas där stod det en kille och väntade med

en rullstol som med rätt betalning tog oss till rätt inrikesflyg vilket jag måste varna lite för

dom fick antagligen för sig att jag skulle försöka lura dom på pengar om det skulle hända

något på flyget så jag blev tvungen att skriva på ett intyg att jag var sjuk innan vi lyfte.

Kl. 20.30 landar Isla Margarita som var våran slutdestination det här kommer att bli

jättehärligt 30 grader varmt och solsken.

Den 22/2 tog en promenad på en strand i närheten fy tusan vilken massa sköna typer det

finns här, jag kommer verkligen att trivas här. Har även kommit till rätta i boendet hos min

syster Ulla o svåger Fernando som äger en lägenhet i Porlamar på ön (Dom hyr ut den till

svenskar om intresse finnes)

Den 23/2 tar en taxi in till stan och ska gå på banken samt kolla priset på en hyrbil Agnetha

hade läst någonstans på internet att det var smidigt att hyra bil och ta sig runt ön på egen

hand, hyra bil är faktiskt lätt och hyfsat billigt men körningen överlåter jag åt Fernando

för det vill till att ha lite vana vid trafiken här, jag tror att alla här har fått sina körkort i

ett Cornflakespaket. Här finns inga regler i trafiken så det vill till att varna lite för

bilkörning här.

Den 24/2 har varitoch badat i havet jädrar va skönt det var på stranden Concorde , tog ett par

öl samt lite friterade bananer ”patacones” det vill ju till att hålla vikten i värmen.Resten av dan var en riktig slödag (Härligt)

Den 25/2 Det finns även en pool i huset den är verkligen fin och välskött. Idag har vi varit och

besökt en verkligen fin strand Playa el Agua samt ett jättefint hotell som heter Coco Paraiso

det var verkligen en härlig stil på det hotellet.

Den 26/2 Har varit på en biltur upp på ett berg Copey samt besökt en välkänd kyrka på

vägen ner El Valle där åt vi en väldigt god sak som kallas Cachapa med ost gjorda på mald majs.

Den 27/2 Har varit och besökt ett mangroveträsk som heter El Parque Nacional Laguna De La

Restinga det kallas Manglares det fanns även en strand därute det gick jättebra att bestämma

en hämtningstid med föraren på båten så man kunde bada i lugn o ro.

Den 28/2 Juan Greigo ett härligt samhälle vid kusten det är en liten fiskeby vägen dit är

verkligen sevärd vi åt middag på fiskrestaurang El Viejo Mulle jättegod mat råkar ni hamna

här så besök det stället.

Den29 /2 Idag har vi åkt till en strand som ligger i ett ökenområde som kallas Perninsula de

Macanao och namnet på själva strandenär Puntha Arena. Här är det hett man får nästan

brännblåsor under fötterna så man är tvungen att springa i sanden. Har även ätit färska

ostron idag direkt ur en hink det var en trevlig upplevelse jättegott.Dom sa att han

som sålde ostrona dök efter färska ostron varje dag.

Den 1/3 Idag har har vi bestämt oss för att ta en ren slödag och inte göra nånting det kan

behövas en sån dag emellanåt bara koppla av, det känns väldigt bra inga krav eller måsten

det blir lite för mycket ibland. Tänker även gå till poolen o ta mig ett dopp jätteskönt i

värmen.

Den 2/3 Skulle åka och besöka en ö men dom rekomenderade oss att komma tillbaks

i morgon det blåste visst för mycket på sjön, men skit samma man får se mycket här

som inte händer hemma som idag kom det en pickup och körde om oss med sirener på,

bak på flaket satt det två förbrytare med huvudena nerböjda dom såg ut att skämmas

och framför dom satt en polis med en automatkarbin i full beredskap.Likadant så har

dom ett väldigt bra övergångsställe på vägen ut det bevakas av militär med automatvapen.

Den 3/3 Åkte till ett färjeläge La Isleta för transport till ön Coche resan dit på båten tog

ca 40minuter det blåste rejält så det var en del blekansikten på båten, solen var stekhet där

ute. När vi kom fram fick vi ta en taxi till stranden riktikt billigt 20 spänn. Det gick fint

att snorkla på ön. På ön ligger det ett jättefint hotell högmodernt, hemresan var sju resor

värre den tog 1 timma och vattnet vräkte in i båten så alla blev dyngsura snacka om sjögång.

Det var en skön dag.

Den 4/3 Idag tog vi det lite lugnare det det var rödflagg på stränderna vi tog en tur upp i

bergen verkligen sevärt. Till middag idag åt vi Venezuelas nationalrätt Pabillon Crillo som

betstår av ris svarta bönor Stekta bananer strimlat kött verkligen gott och billigt 30 kr för

en portion. Vi satt idag och räknade på bränslekostnaden vi har tankat 120 liter och det har

kostat oss 15 spänn inkl dricks, bensinen kostar 8 öre litern nu tror väl alla att jag ljuger men

det är dagens sanning 120 liter för samma kostnad som 1 liter hemma.

Den 5/3 Har varit och sett lite av Venezuelas byråkrati Fernandos bröder ska komma till ön

och hälsa honom och min syster Ulla, det verkar vara väldigt omständigt att beställa en

båtbiljett det krävs alla möjliga intyg det tar cirka en dag få att få ut en biljett. På eftermiddagen

åkte vi till samma strand som som första dagen varmt och soligt som vanligt. På kvällen åt

vi faktiskt svensk husmanskost dvs vi besökte en pizzeria ha ha.

Den 6/3 Vaknar kl sex ska åka hem idag, inrikesflyget är verkligen härligt man blir serverad

en macka i plastförpackning men det är så ont om flygtid så dom kommer ut och i stort sätt

kastar mackan på dig. Men annars funkar allt väldigt bra trevlig personal som inte fattar ett

ord engelska så man får vifta lite för att göra sig förstådd, likadant så måste man tänka på

att betala skatten innan man lämnar landet. Sitter i Caracas och väntar på planet till

Frankfurt det ska bli skönt att komma hem